Tako smo pričeli spremljati dogodke Vintage Vikend, ki so rastli in se razvijali iz prireditve za prireditvijo. Ljubiteljsko početje zaznamujejo odlična organizacija, raznovrstni ponudniki in široka medijska pokritost. Kdo stoji za temi dogodki z dušo?
Vintage Vikend sestavljata idejna vodja Nina Štajner in predstavnica za odnose z javnostjo, Tjaša Gračner. Poznata se že iz gimnazije, prijateljstvo pa sta utrdili kot cimri v času študija. Obe sta ljubiteljici mode, kužkov in sladkega muškata. Nina je sicer arhitektka, kostumografinja in modna blogerka, Tjaša pa je vodja odnosov z javnostjo v Narodnem muzeju Slovenije. Pri Vintage Vikendu Nina poskrbi za vizualno podobo, Tjaša za stike z javnostjo, druga dela pa si razdelita.
Levo Nina Štajner, desno Tjaša Gračner |
Ste si že spočili po Mesečini, celomesečnem toku vintage obarvanih dogodkov v kavarni Brooklyn?
Nina: Po končanih dogodkih se načeloma radi malo spočijeva in distancirava od projekta, vendar nama tokrat to ni bilo usojeno, saj imava veliko dela s prihodnjimi dogodki.
Tjaša: Doslej si nama je po končanem dogodku vedno uspelo vzeti kakšen mesec časa, da si odpočijeva, zbereva misli in načrtujeva nove podvige. Tokrat pa sva že med samo Mesečino načrtovali nove dogodke.
Kako uspeta ob vsakdanjem delu najti še čas za Vintage Vikend?
Nina: Za ljubezen si ni težko vzeti časa in Vintage Vikend je ena izmed mojih večjih ljubezni.
Tjaša: Tudi meni pomeni Vintage Vikend prej prijeten hobi kot pa delo.
Vsekakor sta eni prvih ljubiteljic vintega pri nas. Kako to, da sta se odločili to ljubezen deliti z drugimi?
Nina: Ljubezen do starih stvari je name prenesla mama in že od srednje šole naprej nosim ogromno vintage oblačil, ki pa jih je bilo v Sloveniji zelo težko dobiti. Tako smo s kolegicami pobudo vzele v svoje roke in sprožile cel plaz vintage navdušenja.
Tjaša: Sama sem bila ob začetku projekta na razpotju, ko po končanem dodiplomskem študiju nisem točno vedela, kako naprej. Nina je takrat s prijateljicami pripravljala modno revijo s spremljevalno tržnico oblačil iz druge roke. Sklenila sem dogodke predstaviti medijem in širši javnosti. Odziv je bil odličen in tako se je začelo …
Vinatge Vikend na festivalu MakFest |
Na začetku ste bila Vintage Vikend štiri dekleta. Je zdaj lažje, ko sta samo dve? Je lažje uskladiti mnenja, čas?
Nina: Da, delitev dela je sedaj bolj jasna in tudi z usklajevanjem mnenj sploh nimava težav … Včasih se nama celo zdi da druga drugi bereva misli.
Tjaša: Slovenski pregovor pravi "Veliko babic, kilavo dete", kar je prepogosto res. Z Nino se poznava že zelo dolgo in točno veva, kaj pričakovati druga od druge. Seveda je lažje uskladiti želje, čas in pričakovanja dveh oseb kot pa štirih.
Prvi vintage dogodek sta organizirali pred kakimi tremi leti. Kakšna je razlika v publiki, odzivih medijev, obiskanosti takrat in danes?
Nina: Prva vintage tržnica je bila v resnici spremljevalni program modne revije, ki sva jo organizirali s prijateljico. Že na začetku se je pojavilo veliko zanimanje s strani medijev, saj se prej takšne stvari v Sloveniji niso dogajale. Ker smo bile skoraj dve leti edine ponudnice vintage mode v Sloveniji, smo imele izredno pozitiven odziv tako obiskovalcev kot medijev. Nato so se začele odpirati nove in nove vintage trgovine in Vintage Vikend je našel svojo nišo v organiziaciji prodajno razstavnih dogodkov, ki so še vedno izredno dobro obiskani.
Tjaša: Mene je takoj na začetku presenetil odličen odziv ljudi in podpora medijev. Brez slednje si upam trditi, da danes Vintage Vikend ne bi bil, kjer je danes. Lahko rečem, da se je spremenila struktura obiskovalcev – od študentov in mladih na začetku do skoraj vseh generacij danes. Po vintage oblačilih sprašujejo tudi fantje, Vintage Vikend pa ni več samo ljubljanski fenomen – vedno več obiskovalcev prihaja tudi iz drugih slovenskih krajev, včasih pa jih obiščeva tudi medve.
S katerimi težavami sta se srečevali na začetku? Je bilo to nepoznavanje, predsodki? So danes pri organiziranju vintage dogodkov še težave in ali so drugačne narave?
Nina: Predsodki so kaj kmalu postali preteklost, sploh s pomočjo medijev in obiskovalcev, ki so takšno vrsto nakupovanja poznali iz tujine. Trenutno imava največ težav s tem, da je pojem Vintage Vikend postal nekako splošen in sedaj ljudje za vse podobne dogodke mislijo, da sva jih organizirali midve. Bolj se morava potruditi, da Vintage Vikend postane prepoznavna blagovna znamka in ne vsesplošen izraz za nostalgično obarvane dogodke.
Vintage sta začasno izvozili tudi v Velenje in Maribor: kakšen je bil odziv in ali bosta tudi letos obiskali še kakšno slovensko mesto?
Nina: Da, po izredno uspešnem delovanju v Ljubljani sva želeli koncept vintage mode predstaviti tudi drugim slovenskim mestom in počutili sva se, kot da sva ponovno na začetku svoje poti. Letos bova ponovno poizkusili srečo, že v soboto (23. 3.) je na vrsti Koper in upava, da se nama veliko Primorcev pridruži v Planetu Tuš.
Vintage Vikend v Mariboru |
Vintage Vikend je oživljal tudi nekatere bolj pozabljene prostore v Ljubljani, s ProstoRožem npr. Park Tabor. Kako se je lokacija spremenila z vašim nastopom?
Nina: ProstoRož je v parku Tabor deloval že preden so se odločili za sodelovanje z nama, upava pa, da sva doprinesli nekoliko romantične nostalgije. Zelo radi sodelujeva ravno pri takšnih projektih, pri katerih degradiran prostor spremenimo v magično trgovinico, pa tudi če samo za kratek čas.
Tjaša: Park Tabor je bil le eden od takšnih pozabljenih javnih prostorov, ki sva jih vsaj za nekaj poletnih dni obudili iz spanca. Vedno radi sodelujeva pri projektih obujanja javnih prostorov, saj je Vintage Vikend nekako iz tega tudi izšel – prva tržnica je zrasla v opuščenem atriju gostilnice Pri Zelenem Zajcu v srcu Ljubljane. Na takšen način se nekako vračava h koreninam.
Vintage Vikend v parku Tabor |
Kako izbirata vintage partnerje?
Nina: Število vintage ponudnikov na naši sceni je v preteklih letih izredno naraslo in radi sodelujeva prav z vsemi, saj ima vsak nekoliko drugačen pristop in svoj šarm.
Tjaša: Edini pogoj pri izbiri je, da sodelujoči ponujajo zgolj kvalitetne stvari iz druge roke oziroma izdelke, ki so jim s predelavo vdihnili novo življenje. Našim obiskovalcem želiva ponuditi res izbor najboljšega, kar se nudi na slovenski vintage sceni.
Kaj nas čaka letos spomladi in poleti? Katere prireditve?
Nina: Vintage Vikend se odziva sprotnim ponudbam in tako imava v kratkem planirana dva dogodka: enega v Kopru, nato pa v soboto, 6. 4., v Hengarnici Brooklyn pripravljamo Pomladni vintage sejem. V pripravah imava tudi obsežno širitev znamke na področje pohištva in dodatkov za dom, vendar je ta plan trenutno še nekoliko v povojih.
Foto: Anže Frantar in Nina Štajner