Razprodaje niso več to, kar so včasih bile. Zakaj?

9. januarja se letos zopet začnejo zimske razprodaje sezonskih oblačil in obutve. Po pravilih Trgovinske zbornice se sicer zimske razprodaje začenjajo prvi ponedeljek v januarju, a letos je ta dan prišel ravno na praznik, zato so se razprodaje zamaknile za teden dni.

Gotovo ste se že kdaj napotili po razprodajah, če pa ste redni obiskovalec ali obiskovalka, morda opažate, da razprodaje niso več to, kar so včasih bile. Če še izpred petih, šestih let pomnimo podobe, kot so dolge vrste pred blagajnami, stalna zasedenost garderob za preoblačenje, prepiri kupcev, kdo bo srečni dobitnik izbranega kosa, in trgovine, odprte takoj ob polnoči, je danes drugače. Prva dva dneva sta sicer dobro obiskana, a brez hektične norije, potem pa obisk do razprodajnega vikenda, ko se po nakupih napotijo tudi tisti, ki čez teden nimajo časa ali so doma iz bolj oddaljenih krajev, pojenja.

Razprodaje oblačil in obutve

Kje so vzroki za tako spremembo?

Prvi in najpomembnejši so nova pravila glede znižanja izdelkov v času pred uradnimi razprodajami. Še nekaj sezon nazaj je namreč veljajo, da v tednu pred razprodajo niso dovoljena nikakršna znižanja, zato so tedaj trgovine pogosto samevale, stranke pa so še bolj željno kot sedaj čakale začetek visokih popustov. Sedaj so tudi pred razprodajami dovoljena različna dalj časa trajajoča in na krajevno običajni način objavljena znižanja, zato predvsem pred božičem in novim letom, ko smo že tako pripravljeni več zapraviti, s pridom izkoristimo praznične popuste. 

Razprodaje oblačil in obutve
Drugi razlog je delno povezan s prvim, delno pa s smerjo, kamor gre celotna modna industrija. Zgolj pomladno-poletne in jesensko-zimske kolekcije so zamenjale pre-kolekcije pri dizajnerjih, pri oblačilcih hitre mode pa redne tedenske dobave v trgovine in menjava večih trendov. To seveda pomeni, da se trgovine polnijo v mnogo hitrejšem tempu, kolekcije pa tudi prej zastarijo in jih je nujno umakniti s prodajnega prostora, če trgovci želijo dobiti prostor za nove dobave. Zato je tudi med sezono mnogo več znižanj kot nekoč, še posebno pogosta so tista pred prvim novembrom in prvomajskimi prazniki, ko trgovci vedo, da si radi privoščimo kaj novega, tako zaradi mode same kot zaradi spreminjajočih se zunanjih temperatur in spremembe vremena. To tudi pomeni, da se marsikateri znižani kos prej proda, kakšen pa tudi ostane v trgovini in trgovina tako pogosto tudi preko sezone ponuja znižano blago iz te iste sezone.

Razprodaje oblačil in obutve
Tretji razlog pa je v ekološko/recesijskem obnašanju potrošnikov, ki se vedno bolj zavedajo, kakšno škodo nebrzdana potrošnja povzroča našemu planetu in naši denarnici. Ljudje preprosto manj kupujejo, bolj skrbno ravnajo s svojimi oblačili. Ker neskončna rast preprosto ne obstaja, se tudi oblačil ne more prodati vedno več in več. Besede, ki bi bile še v letu 2007 v trgovskem svetu bogokletne. Spreminja se še ena navada potrošnikov, ki prav tako vpliva na manjšo obiskanost slovenskih razprodaj. Če smo pred dvajsetimi leti hodili v šoping v Avstrijo in Italijo, pa včasih še na Češko ali Madžarsko, zdaj močno raste vintage segment, še bolj pa spletna prodaja, predvsem iz tujine. Samotna polnočna naročila, ki jih čez nekaj dni iz Amerike ali Velike Britanije pripelje dostavna služba, pa v slovenskih trgovinah ne povzročajo nobene gneče.

Prav je, da so se stvari izkristalizirale, da se bolj zavedamo omejitev, ki jih še prenese okolje in finance, prav tako pa je edino pravilno, da se je boj za kupce na slovenskem zaostril. Današnje čase bodo resnično preživele le najboljše trgovine, ki bodo za svoj denar ponujale najboljše razmerje cena/kakovost in top storitev.

Se torej v ponedeljek vidimo na razprodajah? 😉 

 

Objavljeno v Trendi, označeno z , , , , , , , , , , , .
Naredite si zaznamek.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*