Slovarček materialov: akril

Zimskemu (ne)mrazu in težkim časom primerno, bomo začeli pri toplem in poceni materialu: danes bo naš akril.

Akril je poenostavljeno rečeno umetna volna. Gre za vlakna, ki jih pridobijo iz karnonskih vlaken in na otip posnemajo največkrat volno, včasih pa tudi bombaž. Akril je v primerjavi z drugimi sintetičnimi vlakni manj odporen na drgnjenje, po domače rečeno, se zelo rad mucka. To je značilnost tega materiala, ki jo morate vzeti v zakup, če se odločite za oblačilo iz akrila. Pametno je torej investirati v nakup strojčka za odstranjevanje muck.

Oblačila, ponavadi so to jopice in puloverji, iz akrila so zelo topla in vzdržujejo telesno temperaturo. Akril je tudi zelo mehek material, ki v nasprotju z volno običajno nič ne grize. Ima pa to slabo stran, da se v akrilu radi in bolj potimo. To nekoliko ublažimo, če pod akrilni pulover oblečemo bombažno majico s kratkimi ali dolgimi rokavi.

Akril se običajno ne krči, pametno pa ga je prati na programu za občutljivo perilo, saj se tako manj zmucka in ostane bolj mehek. Ker vpije zelo malo vode, je oblačilo iz akrila zelo hitro suho.

Če povzamemo:

za koga je akril primeren?

Za vse, ki imajo radi mehka oblačila, jih ne moti krajša življenjska doba in za eno oblačilo niso pripravljeni veliko plačati.

Za koga akril ni primeren?

Akril ni primeren za tiste, ki se veliko potijo, ki od puloverja zahtevajo dolgo življenjsko dobo in ki jih moti vsaka mucka na rokavu. 

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , , , , | Dodaj komentar

Slovarček materialov

Ker smo v modi videli že tako rekoč vse, ker se gospa večno ponavlja, navdihuje in reciklira ter izgleda, da je prostor za kaj novega le še na področju tehničnih inovacij, napovedujemo slovarček materialov.

V prihodnjih dneh – če ne bo kaj posebnega in bolj nujnega – pričakujte opise in značilnosti materialov od volne, bombaža, elastina, modala, viskoze in tako dalje. Morda se kasneje lotimo še področja muslinov, šifonov, žameta, tila in podobnih lepot.

Materiali blago
Foto: FreeDigitalPhotos.net

Začnemo jutri!

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , , , , , , , , | Dodaj komentar

Dorothy Perkins dodatno razprodaja

Dorothy Perkins v trgovini Emporium in Mercator center Domžale dodatno razprodaja in znižuje.

Zdaj vse zimske jakne in plašči od 19,95 eur do 29,95 eur, pletenine 9,95 eur in 19,95 eur ter zimski modni dodatki od 2,95 eur do 9,95 eur!

Dorothy Perkins razprodaja

Trgovini Dorothy Perkins:

Emporium BTC, Letališka c. 3, 1000 Ljubljana, 01/ 584 48 00

Mercator center Domžale, Cesta talcev 4, 01/ 724 82 80

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , , , , , , , , , , , , , | Dodaj komentar

Topshop dodatno razprodaja

Topshop v trgovini Emporium, Mercator center Domžale in Planet Tuš Koper dodatno razprodaja in znižuje.

Zdaj vse zimske jakne in plašči od 19,95 eur do 39,95 eur, pletenine 19,95 eur in zimski modni dodatki od 2,95 eur do 9,95 eur!

Topshop razprodaja

Da nas zjutraj na poti na faks in zvečer na ledeni pijački (ledeni, ker je mraz, in ne, ker bi pili ledeno pijačo 😉 ne bo zeblo.

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , , , , , , , , , , , , | Dodaj komentar

Modna ilustracija … spomini

Ta teden pa tako brzi mimo in toliko je dela, da pri Fashionista.si komaj najdemo kaj časa za objave …

Zato danes na hitro samo bonbonček za oči z bloga Soul Attic.

Digitalna modna ilustracija

Memories …

Objavljeno v Lifestyle | Oznake: , , , , , | Dodaj komentar

ABsolutno VINTAGE FABulous VIKEND večer

Ljubljana, 13. 1. 2012: V Cafe Galeriji v središču Ljubljane se je odvil prav poseben dogodek. Moči so združili projekt Vintage Vikend in butikAb Fab in v sezoni razprodaj tudi oni ponudili svoje kose po nekoliko nižjih cenah. Od poznega popoldneva pa do trdega mraka so obiskovalci imeli priložnost brskati med jaknami, puloverji, plašči, nakitom in drugimi modnimi dodatki. Ljubitelji z nostalgijo navdihnjenih novih kosov pa so imeli priložnost pokukati v novo kolekcijo rutk, ki jih je ustvaril oblikovalski tim Kitsch-Nitsch, bolj znan po igrivih stenskih nalepkah.

Vintage razprodaja

Organizatorji so vedno znova presenečeni in navdušeni nad odzivom obiskovalcev, ki so že v prvih minutah razprodaje galerijski prostor napolnili do zadnjega kotička. Pravijo, da je razlog za tolikšno povpraševanje pomanjkanje vintage ponudbe pri nas in pa načelo "kdor prvi pride, prvi melje". Vsak kos je namreč edinstven, česar se zvesti obiskovalci prav dobro zavedajo. Večer, odet v drzne vzorce, bleščice, tvid in kičast nakit je bil prava poslastica za vse, ki v času hiper potrošnje radi zbežijo v topel objem nostalgije.

Vintage razprodaja

Vintage razprodaja

Vintage razprodaja
Vintage razprodaja

Vintage razprodaja
Vintage razprodaja


Besedilo: Tjaša Gračner
Foto: Nina Štajner

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , , , , , | Dodaj komentar

Še vedno smo razprodajni. Tokrat vintage razprodajni!

Ab Fab in Vintage Vikend vabita na VINTAGE FABolous VIKEND razprodajo.

 

Vintage razprodaja

Svoj unikaten zimski šik kos poiščite v četrtek, 12.01., med 17. in 22. uro, v Cafe Galeriji na Mestnem trgu 5 v Ljubljani. Tokrat bodo na svoj račun prišli tudi fantje!

 

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , | Dodaj komentar

Dorothy Perkins razprodaja 2012

Dorothy Perkins razprodaja izbrana oblačila, obutev in modne dodatke do -50 %!

Dorothy Perkins razprodaja

Trgovini Dorothy Perkins:

Emporium BTC, Letališka c. 3, 1000 Ljubljana, 01/ 584 48 00

Mercator center Domžale, Cesta talcev 4, 01/ 724 82 80

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , , , , , , , | Dodaj komentar

Topshop razprodaja 2012

Topshop razprodaja izbrana oblačila, obutev in modne dodatke do -50 %!

Topshop razprodaja

Trgovine Topshop:

Emporium BTC, Letališka c. 3, 1000 Ljubljana, 01/ 584 48 00

Planet Tuš Koper, Ankaranska c. 2, 6000 Koper, 05/ 850 10 04

Mercator center Domžale, Cesta talcev 4, 01/ 724 82 80

Objavljeno v Shopping | Oznake: , , , , , , , , , , , , | Dodaj komentar

Razprodaje niso več to, kar so včasih bile. Zakaj?

9. januarja se letos zopet začnejo zimske razprodaje sezonskih oblačil in obutve. Po pravilih Trgovinske zbornice se sicer zimske razprodaje začenjajo prvi ponedeljek v januarju, a letos je ta dan prišel ravno na praznik, zato so se razprodaje zamaknile za teden dni.

Gotovo ste se že kdaj napotili po razprodajah, če pa ste redni obiskovalec ali obiskovalka, morda opažate, da razprodaje niso več to, kar so včasih bile. Če še izpred petih, šestih let pomnimo podobe, kot so dolge vrste pred blagajnami, stalna zasedenost garderob za preoblačenje, prepiri kupcev, kdo bo srečni dobitnik izbranega kosa, in trgovine, odprte takoj ob polnoči, je danes drugače. Prva dva dneva sta sicer dobro obiskana, a brez hektične norije, potem pa obisk do razprodajnega vikenda, ko se po nakupih napotijo tudi tisti, ki čez teden nimajo časa ali so doma iz bolj oddaljenih krajev, pojenja.

Razprodaje oblačil in obutve

Kje so vzroki za tako spremembo?

Prvi in najpomembnejši so nova pravila glede znižanja izdelkov v času pred uradnimi razprodajami. Še nekaj sezon nazaj je namreč veljajo, da v tednu pred razprodajo niso dovoljena nikakršna znižanja, zato so tedaj trgovine pogosto samevale, stranke pa so še bolj željno kot sedaj čakale začetek visokih popustov. Sedaj so tudi pred razprodajami dovoljena različna dalj časa trajajoča in na krajevno običajni način objavljena znižanja, zato predvsem pred božičem in novim letom, ko smo že tako pripravljeni več zapraviti, s pridom izkoristimo praznične popuste. 

Razprodaje oblačil in obutve
Drugi razlog je delno povezan s prvim, delno pa s smerjo, kamor gre celotna modna industrija. Zgolj pomladno-poletne in jesensko-zimske kolekcije so zamenjale pre-kolekcije pri dizajnerjih, pri oblačilcih hitre mode pa redne tedenske dobave v trgovine in menjava večih trendov. To seveda pomeni, da se trgovine polnijo v mnogo hitrejšem tempu, kolekcije pa tudi prej zastarijo in jih je nujno umakniti s prodajnega prostora, če trgovci želijo dobiti prostor za nove dobave. Zato je tudi med sezono mnogo več znižanj kot nekoč, še posebno pogosta so tista pred prvim novembrom in prvomajskimi prazniki, ko trgovci vedo, da si radi privoščimo kaj novega, tako zaradi mode same kot zaradi spreminjajočih se zunanjih temperatur in spremembe vremena. To tudi pomeni, da se marsikateri znižani kos prej proda, kakšen pa tudi ostane v trgovini in trgovina tako pogosto tudi preko sezone ponuja znižano blago iz te iste sezone.

Razprodaje oblačil in obutve
Tretji razlog pa je v ekološko/recesijskem obnašanju potrošnikov, ki se vedno bolj zavedajo, kakšno škodo nebrzdana potrošnja povzroča našemu planetu in naši denarnici. Ljudje preprosto manj kupujejo, bolj skrbno ravnajo s svojimi oblačili. Ker neskončna rast preprosto ne obstaja, se tudi oblačil ne more prodati vedno več in več. Besede, ki bi bile še v letu 2007 v trgovskem svetu bogokletne. Spreminja se še ena navada potrošnikov, ki prav tako vpliva na manjšo obiskanost slovenskih razprodaj. Če smo pred dvajsetimi leti hodili v šoping v Avstrijo in Italijo, pa včasih še na Češko ali Madžarsko, zdaj močno raste vintage segment, še bolj pa spletna prodaja, predvsem iz tujine. Samotna polnočna naročila, ki jih čez nekaj dni iz Amerike ali Velike Britanije pripelje dostavna služba, pa v slovenskih trgovinah ne povzročajo nobene gneče.

Prav je, da so se stvari izkristalizirale, da se bolj zavedamo omejitev, ki jih še prenese okolje in finance, prav tako pa je edino pravilno, da se je boj za kupce na slovenskem zaostril. Današnje čase bodo resnično preživele le najboljše trgovine, ki bodo za svoj denar ponujale najboljše razmerje cena/kakovost in top storitev.

Se torej v ponedeljek vidimo na razprodajah? 😉 

 

Objavljeno v Trendi | Oznake: , , , , , , , , , , , | Dodaj komentar