slika: FreeDigitalPhotos.net |
Hkrati z rastjo prebivalstva in standarda na Kitajskem pa raste tudi kitajski notranji trg. Če so še pred leti veliko večino izdelanih oblačil in drugih potrošniških dobrin izvozili, zdaj Kitajci sami postajajo kupci svojih izdelkov. To pa med drugim pomeni, da za evropski in ameriški trg ostane manj poceni bombaža.
Proizvajalci so se na novo nastale razmere po eni strani odzvali precej predvidljivo in za nekaj evrov dvignili cene svojih izdelkov. Po drugi strani pa je se je pojavila mnogo večja težnja, da del bombaža v majicah nadomestijo z umetnimi ali celuloznimi materiali. Poliamid lahko na primer posnema otip bombaža in se prikrade v surovinske sestave, še večjo veljavo pa sta pridobila tudi modal in bambusova vlakna.
Glede na to, da je intenzivna pridelava bombaža zelo škodljiva za okolje, saj za uspešno rast porabi ogromno vode, gnojil in pesticidov, to morda niti ni slab razvoj dogodkov.
V zadnjem mesecu so se cene bombaža počasi spustile in stabilizirale, delno tudi zato, ker je Kitajska napovedala do 10 odstotno rast v pridelavi, videli pa bomo, kdaj in kako se bo to poznalo na naši najljubši bazični majici.
Pingback: peter
Pingback: Anonimno
Pingback: Anonimno